„Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III
w Gminie Pelplin”
Projekt: „Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych w gminie Pelplin” realizowany był w Szkole Podstawowej w Rudnie
od marca 2012 r. do lutego 2013 r.
Projekt był współfinansowany przez Unię Europejską
w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
W ramach projektu realizowane były zajęcia pozalekcyjne, których głównym celem było wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów poprzez indywidualizację procesu kształcenia:
W czwartek 07 lutego 2013 r. zakończyły się w Gręblinie zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów uzdolnionych pod względem nauk matematyczno-przyrodniczych.
Zajęcia miały na celu rozwijanie zainteresowań matematyczno- przyrodniczych, wdrażanie do logicznego i samodzielnego rozumowania, kształtowanie emocjonalnego stosunku do przyrody. Zajęcia odbywały się w dwóch grupach. Łącznie skorzystało z nich 18 dzieci. Oprócz gier, krzyżówek matematycznych, zagadek, układanek dzieci poznawały środowisko przyrodnicze. Podczas wyjść terenowych dokonywały obserwacji, pomiarów i obliczeń. Projektowały zielniki, prowadziły hodowle roślin. Budowały karmniki dla ptaków, aby móc je potem obserwować i dokarmiać. Poznawały właściwości przewodnictwa i montowały obwody elektryczne. Chętnie przynosiły dodatkowe pomoce do zajęć i dzieliły się wiedzą przyrodniczo - ekologiczną. Uczestniczyły również w przeprowadzaniu eksperymentów i wyciągały trafne wnioski Dzięki tym zajęciom uczniowie zdobyli możliwość wykorzystywania swojej wiedzy w różnych sytuacjach życiowych, a także współpracy w grupie.
Jeszcze raz dziękuję wszystkim uczniom za aktywność na zajęciach!
Prowadząca –
Ewa Moszyńska
|